connyenjean-zuid-afrika2015.reismee.nl

Drakensbergen – Giant Castle Reserve Restcamp

Drakensbergen ligt in het midden van Zuid-Afrika tegen de grens van Lesotho aan. Het gebied is te verdelen in 4 valleien, elk met zijn eigen karakter. Drakensbergen dankt zijn naam aan het feit dat de bergen met hun grillige, puntige toppen op de rug van een denkbeeldige draak leken. Dan zijn er ook nog oude verhalen dat er draken heersten over dit berglandschap. Waarschijnlijk zijn deze ontstaan doordat er botten van dinosaurussen zijn gevonden.

Ondanks de grote afstand, die we vandaag moeten afleggen, valt de reis erg mee en arriveren we rond 15.00 in het park. Dit keer hebben we weer een prima huisje als onderkomen voor de komende 3 dagen. Maar ook hier worden we weer teleurgesteld en hebben we geen internet. We kunnen dus geen contact opnemen met het thuisfront en ook geen verhalen plaatsen op de reislog. In Blyde River (11 en 12 oktober) hebben we voor het laatst uitgebreid contact gehad. Onze hoop is nu gevestigd op de laatste dag voor vertrek. Als daar ook geen internet is, dan zullen we proberen om alles te plaatsen op de luchthaven voor vertrek naar Nederland.

20-10-2015

Vandaag willen we de “Meander Hut trail” lopen. We zien nu een glooiend landschap in verschillende kleuren groen. Het lijkt alsof de bergen gemaaid zijn.

Dit is een route van ca. 11 km heen en weer. In werkelijkheid stijgen we maar 200 meter, maar vanwege de glooiing van het landschap lopen we 644 hoogtemeters. We zitten boven de boomgrens, dus hebben geen beschutting voor de zon. Hierdoor vallen de wandelroutes dan ook zwaarder dan in Canada. De Meander Hut blijkt een vervallen hut te zijn, waar de frames van de stapelbedden en restanten van een aanrecht nog herkenbaar zijn. Deze hut werd vroeger waarschijnlijk als overnachtigsplek benut. In totaal neemt deze route ca. 5 uur in beslag.

Als we na het diner willen afrekenen, blijkt dat onze creditcard niet wordt geaccepteerd. Volgens het personeel ligt dit aan “the machine” en worden de kosten op onze kamer bijgeschreven. Het zit ons niet lekker, omdat we nog weinig cash geld bij ons hebben en de dichtsbijzijnde pinautomaat op ongeveer 1 uur rijden hier vandaan ligt.

21-10-2015

Onze laatste wandelroute in Drakensbergen loopt langs een rivier en wordt dan ook de “River Walk” genoemd. Dit keer is het maar 4,5 km met nauwelijks hoogteverschil. Onderweg zien we een groep bavianen, die gelukkig banger voor ons blijken te zijn dan wij voor hen.

Binnen1,5 uur zijn we weer terug in het restcamp en besteden de rest van de dag met bijwerken van de verhalen/foto’s en natuurlijk relaxen.

Als we bij de receptie informeren of “the machine” het weer doet, dan blijkt dat niet het geval te zijn. We maken hun nogmaals duidelijk dat we dan morgen met uitchecken een probleem zullen hebben. Ons wordt echter verzekerd dat alles goed komt. We zullen moeten afwachten. Komt tijd, komt raad.

22-10-2015

Bij het uitchecken blijkt dat “the machine” het nog steeds niet doet. Omdat je hier niet na elke hoek kunt pinnen, krijgen we een rekening mee met alle bankgegevens en ze verzoeken ons vriendelijk om het bedrag bij een bank te pinnen en vervolgens de cash over te laten maken door een medewerker van de bank.

Jean en Conny

Hallo Luitjes,

Na 10 dagen geen internet of telefoonverbinding, is het weer fijn om iets van het thuisfront te horen. We hebben nu alle verhalen en foto's op de reisblog geplaatst, dus veel lees- en kijkplezier.

Ilse

Effe moeten bijlezen. Nu de foto's bekijken. Wat een prachtreis!

Marij Bouts

Hallo Buurtjes
Het waren weer mooie verhalen en foto's.
Een geweldige vakantiereis!
Nu weer gezond en voldaan huiswaarts!
Tot gauw op de Graathei
Een fijne thuisreis gewenst,Marij

Tiny

Hoi Conny enJean wat een prachtige reis en mooi fotos
Jullie komen toch nog naar huis?
we wensen jullie een mooie terug reis Tiny r
en Hub