connyenjean-zuid-afrika2015.reismee.nl

White River – Jantinga Country Lodge

Het maakt niet uit waar je in Zuid-Afrika bent. Of dat nou in de buurt van een dorp is of in de “middle of nowhere”, Je ziet overal mensen langs de weg. In de ochtenduren zie je massa’s kinderen van alle leeftijden, die te voet naar school gaan. Allemaal in hetzelfde uniform. Of mensen (meestal vrouwen) die iets op hun hoofd vervoeren. Dicht in de buurt van een dorp, moet je goed op het verkeer letten. Het ziet er chaotisch uit, maar de voorrangsregels zijn simpel. Die het eerst komt, die het eerst maalt. De N-wegen (snelwegen) zijn goed onderhouden en de 2 cijferige R-wegen (soort rijksweg) ook, maar zodra het 3- of meercijferig wordt, dan moet je goed opletten in verband met potholes.

We zullen maar 1 nacht in de Jatinga Country Lodge (White River) verblijven. Ook dit keer hebben we weer een mooie kamer. De Jatinga Country Lodge is omgeven door een prachtige tuin en wordt dan ook regelmatig gebruikt als trouwlocatie.

Na aankomst bewonderen we de tuin en daarna is het weer tijd voor onze “administratie”. Helaas hebben we geen internet op onze kamer. Als we bij de receptie even met Rik skypen, dan blijkt dat ook hier het internet niet sterk genoeg is en moeten we, jammer genoeg, de verbinding al snel verbreken. Helaas nu kunnen we ook de verhalen niet op onze reislog zetten. Omdat we er niet zeker van zijn dat we morgen internet hebben, sturen we alvast voor de zekerheid een berichtje naar pap, omdat hij morgen jarig is.