connyenjean-zuid-afrika2015.reismee.nl

Kruger National Park – Mopani Restcamp

Gisteren met de kippen op stok en vandaag wederom vroeg uit de veren. Mopani Restcamp is 135 km verder dan Punda Maria. Het lijkt dichtbij maar is ca. 6 à 7 uur rijden. Rond 5.45 uur vertrekken we uit het kamp. We zijn nog geen 5 minuten onderweg en zien 2 leeuwinnen liggen, gedeeltelijk verscholen achter struiken. Prachtige dieren, hopelijk krijgen we ze ook wat dichterbij te zien.

Vandaag en morgen rijden we zelf nog door het Kruger NP. Het lijkt eentonig, maar zo ervaren wij het niet. In elke park, dat we tot nu toe gezien hebben komen een aantal dezelfde dieren voor zoals de olifant, impala, koedoe, giraf, wrattenzwijn en vele mooi gekleurde vogels. Maar elk park heeft iets bijzonders zoals bijvoorbeeld de witte neushoorn in ” Welgevonden Game Reserve”, de boabab in “Mapungubwe NP” en nu in “Kruger NP” zien we de struisvogel en lukt het om onder andere de buffel van dichtbij te zien. Elke keer opnieuw staan we ook versteld van het feit dat de enorm grote dieren zich heel gemakkelijk kunnen verbergen. Het ene moment staan ze naast de auto en het andere moment vind je ze niet meer terug.

Rond 13.00 uur arriveren we in Mopani Restcamp. De park is nieuw en heeft meer faciliteiten. Ons onderkomen is dit keer een rondavel met een buitenkeuken. Ook hier worden we hartelijk welkom geheten, dit keer door een "zuidelijke geelsnaveltok".

Als we in de buitenkeuken bezig zijn, komen onze “buren” informeren waar we vandaan komen. Het blijken Jacqueline en Juul te zijn die in 1968 vanuit Zwartberg (omgeving Genk, Belgie) geëmigreerd zijn naar Zuid-Afrika. Vanwege de schoolvakantie in Zuid-Afrika zijn zij nu, samen met hun zoon en zijn gezin, op vakantie in het Kruger NP. Ze nodigen ons uit om ’s avonds een glaasje wijn met hun te drinken. Na een gezellig avondje, nemen we afscheid en gaan ons voorbereiden op onze volgende etappe (Zzzzzzzz………).

Manon en Ruud

Hoi reizigers!
Wat fijn om te horen dat het zo goed bevalt. Zo te lezen en te zien maken jullie een prachtige reis.. Jaloers..!! Hier moeten we dus zeker ook nog een keer naartoe.
Mooie foto's hebben jullie gemaakt en veel dieren al gezien. Misschien een paar leuke vriendjes voor in de wei bij Zorba??
Groetjes!

Marij bouts

Hoi Conny en Jean
Weer veel geweldige dingen beleefd, en wat een aparte onderkomen hebben jullie! Door jullie verhaal en foto's reis ik een beetje mee! Ik vind het geweldig, kijk uit naar jullie volgende belevenissen! groetjes Marij

Jean en Conny

Na een aantal drukke dagen zijn we nu in Blyde River aangekomen. Hier verblijven we 3 nachten en hopen dat we de verhalen en foto's weer kunnen bijwerken zodat we jullie op de hoogte kunnen houden. Het is altijd weer leuk om jullie reacties te lezen, dus tot gauw!