connyenjean-zuid-afrika2015.reismee.nl

Vertrek en aankomst Johannesburg

Graetheide – Johannesburg

Vanochtend waren we al vroeg uit de veren. Om 6 uur liep de wekker af. Even douchen, eten en laatste spullen in het koffer. Nét geen 23 kg, dus OK! We zijn er klaar voor.

Rik brengt ons naar Schiphol. Ruim op tijd komen we aan en, na afscheid te hebben genomen van Rik, kunnen we meteen koffers inchecken en door de douane. De rugzak van Conny wordt nog eens extra gecontroleerd. In de rugzak blijkt nog een schaar te zitten van een vorige vakantie, dus……weg schaar!

Inchecken verloopt verder prima. We reizen via Heathrow (2 uur wachten) en vliegen verder naar Johannesburg met een dubbeldek Airbus. Zoals altijd heeft Jean erg weinig beenruimte, maar deze keer heeft hij geluk. Een medepassagier wil graag ruilen om naast zijn compagnon te zitten, dus zit Jean in de voorste rij. De vlucht verloopt prima en we kunnen redelijk slapen.

1 oktober 2015

Johannesburg - The Safari Club

Aangekomen in Johannesburg duurt het lang voordat we de koffers hebben en door de douane zijn. De chauffeur, die ons moet ophalen, is er nog niet. Na een half uurtje wachten, komt hij aanlopen en brengt hij ons naar The Safari Club. Er staat vandaag niets op ons programma. Het is lekker zonnig weer, ongeveer 24 °C, dus alleen een beetje chillen. Morgen eerst de auto ophalen en dan begint onze rondreis door Zuid-Afrika.

Francien

Nou Jean en Conny dan hebben jullie meteen kennis gemaakt met het tempo van Zuid Afrika.
Onze gids zei ons : wat horloge? Heb je niet nodig; als je wakker wordt sta je op, heb je honger of dorst dan eet en drink je en ben je moe dan ga je slapen.
Goede reis.

Leo en Francien

Manon & Ruud

Jullie kunnen zo te horen even rustig wennen aan de afrikaanse sfeer. Veel plezier en maak er een mooie reis van! Gr. Ruud & Manon!

manuela

Ik wens jullie onwijs veel plezier, cultuursnuif en dierengeroep.....fijn dat jullie goed zijn aangekomen.....de modus nu een standje lager...have fun. xx Manuela

Gonny

Hoi conny en Jean,

Veel plezier en nu op jacht naar de big 5????????????????????

Groetjes,

Peter en gonny

Pap en Mam Dieteen

Wat wij willen schrijven is allang geschreven, wij wensen jullie heel veel plezier.!!!!
Mvg Pap en Mam....

manuela

geweldig, denkbeeldig ben ik mee op safari als ik jullie verhaal lees.
zijn benieuwd naar de echte beelden.
Mooi dat jullie al zo veel hebben mogen zien.
helemaal top:)